Revista presei 26.05.2017

Revista presei 26.05.2017 – Patronatul IMM Prahova

Cuprins:

Știri de interes pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri
Adevarul.ro
  1. Grindeanu, despre absorbţia fondurilor europene: S-a făcut în două luni mai mult decât au făcut alţii într-un an.
  2. Grindeanu, despre absorbţia fondurilor europene: S-a făcut în două luni mai mult decât au făcut alţii într-un an.
Business24.ro
  1. Cum trebuie efectuate corect etapele de lichidare a unei firme?.
  2. Afla cum poti ajunge de la o idee la succes. Cele mai importante aspecte ale unui business.
  3. Blocajul mental al liderului de success.
Digi24.ro

 6. Business Club. România, pe ultimul loc la investiții străine.

Știri de interes pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri

Adevarul.ro

1. Grindeanu, despre absorbţia fondurilor europene: S-a făcut în două luni mai mult decât au făcut alţii într-un an

Premierul Sorin Grindeanu a afirmat joi că,  în două luni, Guvernul pe care îl conduce a făcut, în domeniul absorbţiei de fonduri europene, mai mult decât au realizat alţii într-un an, precizând că pas cu pas se va ajunge la absorbţia unor sume cât mai mari din fondurile europene.

„În acest moment, documentaţiile pentru acreditarea autorităţilor de management sunt toate trimise la autoritatea de audit. În două luni s-a făcut mai mult decât au făcut alţii într-un an, un an şi ceva. Vorbim de paşi, ţinta e îndepărtată, dar încet-încet, pas cu pas, ajungem acolo unde ne dorim cu toţii şi anume la absorbţia unor sume cât mai mari din fondurile europene.

Am făcut evenimentul de astăzi tocmai pentru a transmite mesajul nostru, al Guvernului, al ministerelor de linie şi a transmite hotărârea pe care o avem în a grăbi lucrurile legate de absorbţia de fonduri europene. Sunt 10 — 11 proiecte care sunt pe POC, pe Axa 2, pe TIC, sunt proiecte care vin acum în faza de semnare de contracte.

Am dorit şi eu, şi doamna vicepremier, şi doamna ministru, şi domnul ministru Jianu, astăzi, să transmitem acest mesaj, de susţinere, de deblocare a unor lucruri care au fost blocate mai mult decât trebuia şi care încet-încet reintră în normal”, a declarat Sorin Grindeanu la evenimentul de semnare a primelor 11 contracte de finanţare din sectorul Tehnologiei Informaţiilor şi Comunicării (TIC) în cadrul Programului Operaţional Competitivitate 2014-2020.  Proiectele vizează dezvoltarea unor game de produse/servicii TIC cu aplicabilitate în restul economiei româneşti pentru integrarea pe verticală a soluţiilor TIC şi realizarea proiectelor strategice inovative cu impact asupra dezvoltării întregii industrii TIC la nivel naţional sau internaţional.

”Pentru această categorie de proiecte, bugetul iniţial de 59,73 milioane euro a fost suplimentat la 79,35 milioane. Am luat decizia aceasta ca să putem acorda finanţare tuturor proiectelor ce au depăşit pragul minim de calitate, având în vedere că este vorba despre proiecte care duc la creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică”, a declarat la rândul său  vicepremierul Sevil Shhaideh. La eveniment au participat şi mai mulţi membri ai Executivului, dar şi cei 11 beneficiari ai contractelor de finanţare din fonduri europene.

2. Grindeanu, despre absorbţia fondurilor europene: S-a făcut în două luni mai mult decât au făcut alţii într-un an

Premierul Sorin Grindeanu a afirmat joi că,  în două luni, Guvernul pe care îl conduce a făcut, în domeniul absorbţiei de fonduri europene, mai mult decât au realizat alţii într-un an, precizând că pas cu pas se va ajunge la absorbţia unor sume cât mai mari din fondurile europene.

„În acest moment, documentaţiile pentru acreditarea autorităţilor de management sunt toate trimise la autoritatea de audit. În două luni s-a făcut mai mult decât au făcut alţii într-un an, un an şi ceva. Vorbim de paşi, ţinta e îndepărtată, dar încet-încet, pas cu pas, ajungem acolo unde ne dorim cu toţii şi anume la absorbţia unor sume cât mai mari din fondurile europene. Am făcut evenimentul de astăzi tocmai pentru a transmite mesajul nostru, al Guvernului, al ministerelor de linie şi a transmite hotărârea pe care o avem în a grăbi lucrurile legate de absorbţia de fonduri europene. Sunt 10 — 11 proiecte care sunt pe POC, pe Axa 2, pe TIC, sunt proiecte care vin acum în faza de semnare de contracte.

Am dorit şi eu, şi doamna vicepremier, şi doamna ministru, şi domnul ministru Jianu, astăzi, să transmitem acest mesaj, de susţinere, de deblocare a unor lucruri care au fost blocate mai mult decât trebuia şi care încet-încet reintră în normal”, a declarat Sorin Grindeanu la evenimentul de semnare a primelor 11 contracte de finanţare din sectorul Tehnologiei Informaţiilor şi Comunicării (TIC) în cadrul Programului Operaţional Competitivitate 2014-2020.  Proiectele vizează dezvoltarea unor game de produse/servicii TIC cu aplicabilitate în restul economiei româneşti pentru integrarea pe verticală a soluţiilor TIC şi realizarea proiectelor strategice inovative cu impact asupra dezvoltării întregii industrii TIC la nivel naţional sau internaţional.

”Pentru această categorie de proiecte, bugetul iniţial de 59,73 milioane euro a fost suplimentat la 79,35 milioane. Am luat decizia aceasta ca să putem acorda finanţare tuturor proiectelor ce au depăşit pragul minim de calitate, având în vedere că este vorba despre proiecte care duc la creşterea contribuţiei sectorului TIC pentru competitivitatea economică”, a declarat la rândul său  vicepremierul Sevil Shhaideh. La eveniment au participat şi mai mulţi membri ai Executivului, dar şi cei 11 beneficiari ai contractelor de finanţare din fonduri europene.

Business24.ro

3. Cum trebuie efectuate corect etapele de lichidare a unei firme?

Pentru a putea inchide o firma care nu mai este rentabila si pentru care se platesc taxele specifice, cei aflati in cauza trebuie sa cunoasca anumite aspecte in aceasta privinta.

Inainte de toate, procesul de inchidere a unei societati necesita parcurgerea a trei pasi importanti, dupa cum urmeaza: dizolvarea, lichidarea si radierea acesteia. Acestea sunt etape de parcurs pentru lichidarea propriu zisa a unei firme.

Cabinetlichidator.ro este website-ul uneia dintre putinele societati din tara care ofera consultanta necesara, precum si ajutorul potrivit celor care doresc sa lichideze o firma corespunzator.

In cadrul site-ului sunt disponibile toate informatiile de care au nevoie cei care doresc sa ia masurile necesare in acest sens.

Pentru a clarifica toate aspectele de avut in vedere in scopul finalizarii cu succes a acestei sarcini, in cele ce urmeaza gasiti cateva informatii utile oferite de specialista Mihaela Monea in ceea ce priveste procesul de lichidare al unei firme.

Lichidarea firmei – lucruri de stiut pentru a finaliza cu succes operatiunea

Pe larg, acestea sunt etapele necesare de parcurs de cei care planuiesc sa lichideze asa cum se cuvine o firma:

* Dizolvarea in mod voluntar a societatii

* Realizarea unui proces verbal pentru lichidare (acesta trebuie sa includa atat capitalul social, cat si bunurile de inventar, alaturi de stocul de marfa – daca este cazul unei societati comerciale – si activele)

* Intocmirea unui bilant de lichidare corespunzator

* Lichidarea respectivei societati, cu mentionarea acestui aspect in Registrul Comertului

* Radierea totala a firmei din Registrul Comertului

Dupa cum se poate observa, este necesara detinerea unui minimum de cunostinte pentru efectuarea corecta a tuturor etapelor mentionate mai sus. In astfel de situatii ce poate fi mai potrivit decat ajutorul unui specialist cu experienta in domeniu, capabil sa ofere solutiile ideale la timpul potrivit.

Desigur, si alegerea celui mai bun colaborator pentru a lichida o firma presupune o anumita responsabilitate. Cu atentia potrivita, fara indoiala ca toate isi vor gasi rezolvarea optima.

Serviciile de lichidare firma oferite in cadrul paginii cabinetlichidator.ro sunt complete, lucru dovedit in nenumarate randuri tuturor celor care au beneficiat de acestea. Faptul ca totul se finalizeaza fara repercusiuni sau diverse nereguli reprezinta tot ceea ce au nevoie sa stie cei care cauta servicii asociate cu activitatea de lichidare firma.

Societatile care se pot desfiinta cel mai usor posibil sunt cele de tip SRL. In mod obisnuit, este necesara parcurgerea a doua etape: dizolvarea si radierea. Fac insa exceptie de la aceasta regula acele societati SRL ce nu au decat un asociat, precum si cele in care nu exista intelegerea necesara intre asociati pentru ca bunurile sa fie impartite pe cale amiabila.

In vederea solutionarii acestui aspect, este necesar ajutorul unui lichidator autorizat, precum este cel mentionat in randurile de mai sus.

Un lucru pe care trebuie sa il realizeze cel care doreste sa lichideze firma este sa se prezinte la Registrul Comertului aflat in raza in care si firma detine sediul social. Este necesara in acest sens intocmirea unui dosar care sa includa atat cererea originala de rediere, car si decizia persoanei respective de a lua act de dizolvare de drept din cauza ca a expirat durata de functionare sau din diverse alte motive.

Dupa ce se decide radierea societatii, oragnul fiscal competent va elibera un certificat care sa dovedeasca lipsa datoriilor la stat a respectivei societati, precum si unul pentru a demonsta lipsa datoriilor la bugetul local.

De asemenea, este necesar si un certificat care sa ateste si contributiile sociale.

Tot un astfel de document este necesar pentru a dovedi situatia financiara de lichidare, dar si dovezile care arata ca au fost platite toate tarifele legale si taxele – de timbru, de registru, judiciare.

Este esential ca decizia pe care o ia asociatul unic sa cuprinda urmatoarele elemente: numarul si data, antetul firmei, semnatura persoanei care a fost abilitata pentru a lichida firma.

Daca este vorba despre persoane juridice nerezidente, acestea trebuie sa depuna actele in original, alaturi de o traducere autorizata si legalizata de catre un notar public.

Toate taxele vor fi achitate la unul dintre sediile Oficiului Registrului Comertului din oras.

Un moment de asemenea potrivit de a apela la un lichidator este cel in care doi parteneri de afaceri care vor sa lichideze o firma nu reusesc sa se inteleaga atunci cand vine vorba despre impartirea activelor.

Fiecare lichidator are pretentii la onorarii diferite, care ar trebui sa depinda de complexitatea situatiei, dar si de politica preturilor.

Cei care doresc sa solutioneze o lichidare de firma la preturi avantajoase, pot accesa pagina cabinetlichidator.ro pentru a afla cum pot face acest lucru in cele mai bune conditii, dar si pentru a beneficia de ajutorul potrivit si de consultanta de specialitate.

4. Afla cum poti ajunge de la o idee la succes. Cele mai importante aspecte ale unui business

Cate persoane nu au avut, cel putin o data, o idee pe care s-ar fi putut cladi un business? Adevarul este ca foarte putine dintre acestea s-au incumetat sa patrunda pe acest taram, al antreprenoriatului.

Motivele? Ei bine, acestea sunt destul de diverse si de numeroase. Din randul acestora, probabil ca cea mai mare piedica a antreprenorilor a fost legislatia intr-o continua modificare si neintelegerea pe deplin a aspectelor fiscale.

Cum se poate depasi aceasta piedica si cum se poate ajunge de la idee la succes? In intampinarea noastra au venit specialistii din echipa contabuc.ro, recunoscuti pentru experienta pe care o au in domeniu fiscal, mai exact cel financiar-contabil. Acestia ne vor prezenta cat este de important acest aspect pentru o afacere, precum si multe alte detalii ce fac diferenta in sfera de afaceri.

Primii pasi: de la planul de afaceri si pana la infiintarea firmei

Sa ai o idee este probabil cel mai usor, precum si cel mai greu aspect dintr-o afacere. Cu toate acestea, cel mai important pas este cer referitor la punerea in aplicare a acesteia. Orice afacere trebuie sa fie insotita de un studiu al pietei, metodele de implementare al acelui produs sau serviciu, precum si multe alte aspecte ce tin de organizarea si functionarea afacerii respective.

Toate detaliile trebuie sa se regaseasca in planul de afaceri intocmit, iar apoi trebuie sa se faca si primul pas spre concretizarea unui plan – cel de a actiona in acest sens. Altfel spus, infiintarea firmei este primul pas concret catre punerea in practica a ideii.

Tot in acesti primi pasi pot aparea si primele nelamuriri legate de aspectele fiscale, precum declaratiile care trebuie trimise, diferenta dintre firmele platitoare de TVA si cele neplatitoare de TVA, ce inseamna impozitul pe venit sau impozitul pe profit, care sunt procentele acestora, precum si multe alte aspecte.

Care este solutia acestor nelamuriri? Raspunsul este unul foarte simplu. Sa se colaboreze cu o firma specializata pe servicii de contabilitate, precum este chiar cea anterior mentionata, contabuc.ro.

De ce sa se apeleze la o firma specializata?

Sa conduci cu succes o afacere inseamna nu doar sa ai o idee foarte buna si sa o pui in aplicare, dar si sa fii atent la foarte multe detalii. Performantele unei firme trebuie sa fie atent masurate si analizate, iar pe baza rapoartelor intocmite se pot lua decizii deosebit de importante.

Desi prezinta un rulaj foarte mare si o cifra de afaceri impresionanta, aceste aspecte nu arata neaparat ca afacerea respectiva este si una profitabila. Sunt foarte multe detalii ce pot face diferenta, precum taxele, impozitele, accizele, salariile, si, nu in ultimul rand, modificarile periodice referitoare la legislatie, motiv pentru care trebuie sa se ceara ajutorul unei firme specializate.

Ce aspecte trebuie sa prezinte o firma de contabilitate?

Alegerea unei firme de contabilitate nu este o misiune usoara, avand in vedere ca numarul acestora este unul destul de ridicat. Pentru luarea celor mai bune decizii trebuie sa se tina cont de anumite aspecte, deosebit de importante pentru ca o afacere sa nu intampine probleme.

Experienta

Contabilitatea este un domeniu ce prezinta numeroase posibilitati, decizii, alegeri, iar multe dintre acestea nu pot fi luate corect decat in urma unei experiente castigate de-a lungul timpului. Acesta este si motivul pentru care contabuc.ro, cu o vechime pe piata de peste 20 de ani, au reusit sa devina un reper pentru cei care vor sa aiba parte de servicii si expertiza contabila de cea mai buna calitate.

Responsabilitate

De asemenea, un alt aspect important este cel referiror la seriozitatea si profesionalismul echipei respective, ceea ce reflecta responsabilitatea – un detaliu ce trebuie sa fie pe deplin inteles.

Sa fie la zi cu schimbarile ce se produc

Revenind la faptul ca se fac periodic modificari, este imperios necesar pentru o firma de contabilitate sa fie la zi cu cele mai noi actualizari din legislatie, domeniul fiscal, decizii politice si multe alte aspecte ce au impact asupra mediului business si una chiar directa asupra afacerii.

Acestea sunt cele mai importante aspecte de care trebuie sa se tina cont si pe care trebuie sa le prezinta o firma de contabilitate ce are in echipa profesionisti. Daca se face alegerea potrivita atunci se va reusi maximizarea profitului, se va realiza un control mult mai bun din punct de vedere financiar-contabil, precum si cel referitor la fluxul banilor, se va avea o evidenta zilnica si lunara, prin situatii si rapoarte, se vor reduce costurile si, nu in ultimul rand, aspectele legate de resursele umane nu vor sta pe umerii antreprenorilor.

Inceperea si incetarea contractelor de munca, calculul si intocmirea documentelor de plata a contributiilor salariale, precum si multe alte aspecte vor fi realizate cu succes de catre firma respectiva.

Aspectul financiar-contabil este, de departe, cel mai important pentru ca o idee sa poate fi pus in practica cu succes, insa la fel de multa atentie trebuie sa se acorde si managementului, vanzarilor sau marketingului. Cert este ca un antreprenor se loveste foarte des de piedici, insa daca are in jurul sau o echipa de experti atunci va gasi cu siguranta drumul spre succes!

5. Blocajul mental al liderului de success

Cea mai frecventa problema a managerilor care isi doresc sa fie lideri este pierderea dorintei. Ei uita care este principalul lor obiectiv, devenind victime ale presiunii statutului actual. Rapid, datorita obisnuintei lor de face mai mult decat este necesar, managerii devin birocrati.

In aceasta rutina profesionala, care ii depaseste atributiunile, managerul se pierde si uita exact de ce este acolo si cum poate sa ajuga mai departe. Pentru a depasi aceasta capcana mentala in care se afla, el trebuie sa isi asume o provocare cu sine.

De cand practic coaching in Romania, sfatul meu a fost mereu acelasi: Realizeaza o structura clara care sa te ghideze. Un plan care sa fie pastrat atat mental cat si in viata de zi cu zi. Prioritizeaza timpul si actiunile in functie de el, iar rezultatul o sa fie cel stabilit.

Pentru a ajunge acolo este necesar ca managerii sa puna pe hartie raspunsul la o serie de intrebari la care sa reflecteze si care sa le reaminteasca constant obiectivul spre care tind.

* Care este forma de leadership pe care pot sa o dezvolt din punctul in care ma aflu?

* Ce trebuie sa schimb in activitatea mea pentru ca lucrurile sa se schimbe in jurul meu?

* Care sunt clientii mei si de ce tip de lider au ei nevoie?

* Care sunt prioritatile mele de leadership?

* Cum voi putea sa gestionez timpul pentru a reusi sa indeplinesc functiile unui lider?

* Cum voi reusi sa gestionez aceasta schimbare?

* Am sa continui sa fac acelasi lucru in momentul in care am sa imi ating obiectivul?

O astfel de gandire ajuta in majoritatea actiunilor de leadership. Prioritizand obiectivele reusesti sa ai, pe langa schimbare, influenta pe care ti-o doresti vizavi de oamenii cu care lucrezi.

Pentru a discuta mai pe larg despre schimbarea mentalitatilor care obstructioneaza evolutia liderului, va astept pe data de 25 Mai, in cadrul Romanian Executive Summit.

Digi24.ro

6. Business Club. România, pe ultimul loc la investiții străine

România e pe ultimul loc în regiune în ceea ce priveşte valoarea investiţiilor străine pe cap de locuitor. Nivelul acestora este de trei ori mai mic decât cel din Cehia şi mult în urma Ungariei şi Bulgariei, iar numărul companiilor cu capital străin este de 10 ori mai mic decât al celor autohtone.

Sunt concluziile unui studiu realizat anul acesta pentru perioada 2008 – 2015. Valoarea investițiilor pe locuitor este în Cehia 9.703 euro/locuitor, Ungaria 8.386 euro/locuitor, Bulgaria 5.270 euro/locuitor, România 3.130 euro/locuitor.

Chiar şi aşa, până în prezent, stocul total al investiţiilor străine directe a ajuns la aproape 70 miliarde de euro, iar investitorii străini angajează în total o treime dintre angajaţii din sectorul privat, undeva la 1,2 milioane de oameni direct.

Pe lângă asta, sunt multe slujbe care depind indirect de aceste investiţii străine.

Dorel Paraschiv, rectorul-adjunct de la ASE Bucureşti, spune că punctele atractive în România ar fi fiscalitatea și forţa de muncă bine formată, la un preţ corect”.

Punctul major, punct slab, ar fi lipsa de infrastructură motiv pentru care unele investiţii ne ocolesc.

Conform unui studiu recent, investiţiile companiilor cu capital străin sunt de cel puţin două ori mai mari pentru fiecare angajat iar productictivitatea muncii este şi ea de două ori mai mare în companiile cu capital străin. De asemenea, în medie, salariile sunt duble în multinaţionale faţă de companiile străine, deşi profitabilitatea este mai mică.

„Cifra de afaceri a membrilor noştri reprezintă mai mult de 25% din PIB-ul acestei ţări”,  spune Eric Stab, preşedintele Consiliului Investitorilor Străini.

Cele mai atractive domenii pentru investitorii străini sunt, dacă ne uităm la cifra de afaceri, energia, retailul şi industria auto.

În ceea ce priveşte ţările de origine ale investitorilor, pe primul loc în top se află Olanda, țară preferată de multe companii, chiar şi româneşti, care se duc să îşi înregistreze firma acolo pentru fiscalitatea prietenoasă.

Print Friendly, PDF & Email