REVISTA PRESEI 22.02.2017

REVISTA PRESEI 22.02.2017 – Patronatul IMM Prahova

Cuprins:

Știri de interes pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri.
Adevarul.ro.
  1. Veşti bune: românii nu mai depind de programul operatorilor când trimit bani internaţional!
  2. Trei sferturi din angajatorii români găsesc cu dificultate personal calificat.
  3. Mai puţin de 10% din companiile româneşti din IT au asigurare de răspundere profesională.
Digi24.ro.
  1. Reguli noi pentru fermierii români.
Euractiv.ro.
  1. Omul cu laserele de la proteste: Un grup vrea să răstoarne legislația care oprește hoțiile de lemn.
Businessmagazin.ro.
  1. De ce este bună România pentru teste: ţara care poate ucide sau propulsa un produs.

Știri de interes pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri

Adevarul.ro

1. Veşti bune: românii nu mai depind de programul operatorilor când trimit bani internaţional!

Ai alergat vreodată să prinzi deschis la bancă sau la vreun ghişeu? Ţi-ai luat liber în pauza de masă să mergi să trimiţi bani acasă sau ai plecat mai devreme de la serviciu?

Dacă atunci când vrei să trimiţi bani acasă sau internaţional depinzi de programul de lucru al funcţionarilor, trebuie să ştii că TransferGo tocmai a lansat o nouă opţiune de transfer de bani prin care ai banii cu prioritate la destinaţie: a doua zi dimineaţa! Fără să mai alergi pe drumuri ca să-i trimiţi, fără să mai consumi din timpul pauzei de masă.

Compania numeşte cea mai nouă opţiune de transfer de bani Expres şi garantează livrarea a doua zi lucrătoare de la 10am, pentru rezervările efectuate între 17:30 şi 7 dimineaţa. TransferGo vine în ajutorul celor care lucrează în schimburi şi la ore neobişnuite sau a celor care nu pot să îşi ia o pauză pentru a face transferul. 

Opţiunea nouă oferă posibilitatea ca aceştia să trimită bani care ajung la destinaţie în ziua următoare, iar livrarea garantată înainte de ora 10 este perfectă pentru transferuri urgente. Livrarea expres este un mare plus faţă de opţiunile disponibile pe piaţă pentru cei plecaţi la muncă în străinătate care trimit bani deoarece permite ca transferurile să fie făcute în afara orelor de lucru ale băncilor şi furnizorilor obişnuiţi.

Deşi au lansat transferul de bani în timp real de anul trecut, TransferGo îşi continuă misiunea de a oferi muncitorilor migranţi şi mai multă flexibilitate pentru transferuri internaţionale de bani rapide, uşoare şi ieftine “Vrem să oferim oamenilor care lucrează în străinătate posibilitatea de a trimite bani acasă şi internaţional în modul cel mai uşor pentru ei.”, a spus Guste Sadaunykaite, managerul de Comunicare la TransferGo.

“Toate serviciile noastre sunt mai avantajoase decât ale băncilor sau alte servicii cash. Anul trecut am introdus transferuri de bani aproape în timp real, care au fost întâmpinate cu o cerere mare. Această nouă opţiune va oferi clienţilor noştri mai multe alternative şi mai multă flexibilitate în privinţa momentului în care se primesc banii, iar în felul acesta le oferim chiar mai mult control asupra finanţelor lor şi a transferului.

“Opţiunea de livrare Expres este acum disponibilă pentru transferuri peste tot în Europa şi costă doar £2.99 indiferent de suma trimisă, iar cursul valutar este unul excelent. Pentru cei care nu sunt presaţi de timp, transferul standard este de doar 0.99 comision fix de transfer.

TransferGo este o companie FinTech cu sediul în Londra (Canary Wharf, Level39) fondată de către antreprenori la rândul lor plecaţi de acasă în străinătate, companie care a transformat vieţile a zeci de mii de imigranţi din Marea Britanie, oferind un serviciu de transfer de bani sigur, în timp real şi la preţuri foarte mici.

În doar patru ani, TransferGo i-a ajutat pe aceştia să economiseasca peste 3 milioane de lire şi şi-a extins oferta de transfer internaţional de bani ieftin, rapid şi sigur în mai mult de 45 de ţări din întreaga lume.

2. Trei sferturi din angajatorii români găsesc cu dificultate personal calificat

România are al treilea cel mai mare deficit de forţă de muncă calificată din lume. Aproape trei sferturi din angajatorii români nu găsesc personal calificat, potrivit studiului „2016-2017 Talent Shortage Survey” emis de ManpowerGroup.

În topul ţărilor cu personal subcalificat, România este situată pe locul trei, cu un procent de 72%, după Japonia, cu 86%, şi Taiwan, cu 73%.  Urmează Hong Kong (69%), Turcia (66%), Bulgaria (62%), Argentina (59%), Grecia (59%), Ungaria (57%) şi Israel (56%). La nivel mondial, 40% dintre angajatori găsesc dificilă recrutarea de personal calificat.

Aflate în această dificultate, 53% dintre companii recurg la programe de training şi dezvoltare personală a propriilor angajaţi.  În ţările din Europa însă, criza de personal calificat atinge cel mai înalt nivel din 2006 până în prezent, crescând de la 32%, cât era în 2015, la 36%, cu un deficit de talente pentru posturi precum inginer şi reprezentant vânzări. 

La polul opus, se află China cu doar 10% dintre angajatori care nu pot umple poziţiile cu personal calificat. Printre profesiile care suferă cea mai mare lipsă a resurselor umane se găsesc: muncitorii calificaţi, conducătorii auto, inginerii, reprezentanţii de vânzări, tehnicienii şi IT-iştii.

Cea mai mare cauză pentru care angajatorii nu pot umple poziţiile deschise este identificată de ManpowerGroup ca fiind lipsa de aplicanţi. Aceasta este urmată de lipsa competenţelor tehnice, lipsa experienţei, oferta salarială prea mică şi la final, lipsa abilităţilor personale.

3. Mai puţin de 10% din companiile româneşti din IT au asigurare de răspundere profesională

În România există peste 14.000 de companii de dezvoltare şi consultanţă IT şi mai puţin de 10% din acestea au vreo asigurare de răspundere profesională, deşi aceasta este o cerinţă standard de la potenţialii clienţi străini, estimează CertAsig.

„Estimăm că mai puţin de 10% din aceste 14.000 companii IT au vreo asigurare de răspundere profesională (…) În cazul în care doresc să se extindă la nivel internaţional şi să concureze pentru proiecte mai substanţiale şi mai profitabile, companiile de IT din România vor trebui pur şi simplu să fie pregătite şi asigurate corespunzător”, spune James Grindley, CEO CertAsig. 

Asigurare de răspundere profesională Potrivit companiei, există peste 14.000 de companii de dezvoltare şi consultanţă IT în România şi ele generează împreună o cifră de afaceri de peste 4 miliarde euro şi angajează mai mult de 75.000 de profesionişti.

Consultanţii şi dezvoltatorii IT sunt din ce în ce mai expuşi la consecinţe legale din partea clienţilor nemulţumiţi. În cazul unor defecţiuni de sisteme, al unor pierderi de date sau probleme de securitate IT, dezvoltatorii IT pot fi obligaţi să plătească despăgubiri semnificative clienţilor nemulţumiţi, în plus faţă de pierderile de venituri.

Produsele de asigurare specializate pentru companiile IT acoperă mai multe potenţiale riscuri, cum ar fi neglijenţa accidentală generatoare de pierderi financiare pentru clientul consultantului, costuri ale potenţialelor compensaţii plătibile clienţilor (în cazul activităţii sau consilierii neglijente), rambursarea tarifelor achitate de clienţi sau riscul neachitării facturilor restante, costuri cu apărarea juridică etc.

Asigurarea poate fi extinsă pentru a acoperi inclusiv agenţi legali sau sub-contractori ai consultantului IT asigurat. Acest tip de asigurare este unul dintre cele trei tipuri de produse de asigurare specializate pe care companiile din România le vor descoperi în 2017. Asigurarea de parcuri eoliene

Un altul îl reprezintă asigurarea de parcuri eoliene. Parcurile eoliene sunt o industrie în creştere în România, reprezentând în prezent aproximativ 6% din producţia totală de energie din România (conform datelor  centralizate de Transelectrica). Parcurile eoliene sunt expuse la multe tipuri de riscuri de daune materiale, deja bine acoperite de către produsele specializate de asigurări de proprietăţi şi asigurări tehnice.

„Pe măsură ce energia regenerabilă continuă să ia amploare, creşte şi riscul financiar reprezentat de volatilitatea inerentă a resurselor pe care se bazează acest domeniu”, au mai spus reprezentanţii companiei. Asigurarea pentru păduri şi masă lemnoasă

Una dintre cele mai controversate industrii din România, cea a exploatărilor forestiere, aduce încă semne de întrebare, cu privire la interesul companiilor din acest domeniu în a-şi asigura activitatea, dar mai ales cu privire la concretizarea acestei intenţii. „Am remarcat o creştere semnificativă a interesului din partea proprietarilor şi companiilor de silvicultură şi exploatarea lemnului, dar rata de penetrare a asigurărilor forestiere rămâne surprinzător de scăzută”, adaugă James Grindley.

„Pe piaţa asigurărilor corporate, vedem 2017 ca pe un an cu un grad mai mare de maturizare pentru companii, care înţeleg din ce în ce mai bine faptul că asigurarea potrivită îi poate avantaja în afaceri:  pe lângă protecţia faţă de diverse riscuri, produsele de asigurare specializate ajută companiile să fie mai competitive şi să îndelinească standardele cerute de clienţii lor, mai precizează James Grindley.

Digi24.ro

4. Reguli noi pentru fermierii români

Guvernul va limita achiziţia de teren agricol pentru fermierii români. Aceştia vor putea cumpăra cel mult 250 de hectare cu garanţie de la stat, un sfert din cele o mie de hectare, cât era până acum, potrivit unui proiect al Ministerului Agriculturii.

Statul va garanta însă 80% din valoarea creditului pentru cumprarea pământului, faţă de 50%, vechea prevedere. Proiectul este deja lansat în dezbatere publică, însă se va aproba doar după decizia Comisiei Europene.

Euractiv.ro

5. Omul cu laserele de la proteste: Un grup vrea să răstoarne legislația care oprește hoțiile de lemn

Bogdan Micu, în emisiunea realizată de Lucian Mândruță, avertizează că are loc o mișcare întreagă, coordonată de câțiva “lobby”-iști, plătiți de firmele mari din industrie, care încearcă să oprească aceste legi.

Vor să scoată tot, spune Micu.

Bogdan Micu: Adevărul e că, în timp ce noi suntem aici, are loc o mișcare întreagă, coordonată de câțiva “lobby”-iști, plătiți de firmele mari din industrie, care încearcă să oprească aceste legi. Vor să scoată tot.

Lucian Mândruță: Pentru că ei nu mai pot să fure…

Bogdan Micu: Asta e o problemă de securitate națională. Nu e vorba de câțiva oameni, sau de un minister, este vorba de avuția țării și o problemă de mediu, iar pe ei nu îi interesează decât veniturile lor proprii. 

E un tip, Tobescu îl cheamă, care și-a făcut o politică deschisă din a opri acest lucru și vrea să oprească două legi majore, OUG 51[2016], care îi permite polițistului, pentru prima oară în istoria noastră, să-i ia mașina. Și chestia asta i-a lovit foarte tare, nimeni nu mai iese cu lemn furat și a doua, woodtracking, sistemul care face trasabilitatea.  

Suntem unici în lume

Declarațiile lui Bogdan Micu în emisiunea realizată de Lucian Mândruță – pe larg.

Businessmagazin.ro

6. De ce este bună România pentru teste: ţara care poate ucide sau propulsa un produs

Cele 18 milioane de locuitori ai României şi apetitul lor pentru noutăţi sunt un motiv solid pentru ca inovaţii din cele mai variate domenii să fie testate pe plan local, fie ele iaurturi, modele de magazine, ţigări electronice, modele de management sau inovaţii de producţie.

Mai mult de atât, nu doar multinaţionalele testează pe piaţă noutăţile, ci sunt şi companii româneşti – încă puţine – care dau tonul în domeniile lor de activitate. În urmă cu şase ani, Business Magazin povestea că România nu mai este doar un loc în care sunt replicate şabloanele de pe alte meleaguri, ci şi unul din care inovaţiile îşi sapă o matcă tot mai vizibilă. Cele care sunt validate iau apoi calea străinătăţii. Ţara nu mai exportă doar lohn, ci şi idei, procese, produse inovatoare.

3,43 miliarde lei este valoarea totală a cheltuielilor pentru inovaţia de produse sau procese în România, arată datele oficiale. E mult? E puţin? Faţă de alte ţări, chiar din regiune, suma nu este mare: în Ungaria, de pildă, 1,4% din PIB sunt cheltuieli pentru cercetare, iar în Cehia ponderea urcă spre 2%.

Chiar dacă datele de la Institutul Naţional de Statistică indică o încetinire a inovaţiei pe plan local, în ce priveşte numărul de noutăţi, sunt modele şi idei româneşti care câştigă consumatori şi care joacă roluri hotărâtoare în evoluţia companiilor, fie ele filiale de multinaţionale sau firme autohtone. Liderul pieţei de ţigarete în România, British American Tobacco, a ales România pentru a lansa în premieră mondială dispozitivul iFuse, realizat în urma unor investiţii de 600 de milioane de euro; piaţa locală este, desigur, doar primul pas. Spălătoria Kromatic din Braşov aplică tehnologia RFID, iar modelul său, validat deopotrivă de cifra de afaceri, profitabilitate şi premii internaţionale, inspiră alte companii din întreaga lume. Saint-Gobain a inventat pe plan local o unitate de reciclare a gipsului; linia tehnologică a fost dezvoltată împreună cu un furnizor din Baia Mare, iar modelul este replicat în fabrici ale grupului din ţări ca Brazilia, Malaezia sau Vietnam.

Indiferent care este domeniul în care se nasc inovaţiile – comerţ, produse, servicii sau sănătate, un lucru este clar. „Laboratorul” cu cei peste 18 de milioane de locuitori ai României este un atu, care are o mare greutate.

În primăvara anului trecut, British American Tobacco anunţa că lansează în România, în premieră mondială, Kent glo iFUSE, un produs hibrid, care combină tutunul cu tehnologia electronică de ultimă generaţie. Conform reprezentanţilor BAT, este un produs cu conţinut de nicotină şi aromă de tutun, dar cu riscuri reduse, asociate cu produsele electronice. Pentru că tutunul din interiorul capsulelor Kent Neopods nu arde, fiind eliminate fumul, scrumul şi mirosurile asociate fumatului.

BAT previzionează că piaţa produselor de nouă generaţie, estimată în 2015 la 2,8 miliarde de lire sterline, se va tripla până în 2020, la o valoare de până la 8,4 miliarde de lire sterline, exceptând SUA şi China. La momentul lansării, Gemma Webb, general manager al British American Tobacco România, declara: „Suntem foarte încântaţi că România a fost aleasă ca prima ţară din lume pentru lansarea glo iFUSE. Acest demers subliniază încă o dată dorinţa BAT de a continua investiţiile sale în România şi în dezvoltarea de noi tehnologii, fiind susţinut pe deplin de lansarea glo iFUSE sub umbrela mărcii Kent”. BAT a investit peste 600 milioane de euro în ultimii ani pentru dezvoltarea acestor produse în laboratoarele sale de cercetare din Anglia.

BAT a testat produsul glo iFUSE pe piaţa din România încă din noiembrie 2015, ţara fiind aleasă pentru importanţa pe care o are în businessul BAT la nivel mondial; cota de piaţă deţinută de Kent în aprilie 2016 se plasa la 26%, conform reprezentanţilor companiei. Din luna aprilie a anului trecut, glo iFUSE şi capsulele Kent Neopods sunt vândute în sute de magazine din Bucureşti – dispozitivul costă 90 lei, iar un pachet de Kent Neopods (cu două capsule) este 30 lei.

glo iFUSE este un produs hibrid creat să funcţioneze cu capsule Kent Neopods ce conţin tutun şi lichid, având gust şi aromă de tutun. Capsulele Kent Neopods au trei componente: un element de încălzire, un compartiment cu lichid şi unul cu tutun. Elementul de încălzire procesează şi transformă lichidul cu conţinut de nicotină în vapori; aceştia traversează secţiunea cu tutun, eliberând vapori cu arome de tutun.

Print Friendly, PDF & Email