REVISTA PRESEI 05.09.2016

Cuprins:

Ştiri de interes pentru mediul de afaceri şi IMM

Adevarul.ro

  1. „Transportatorii nu mai au cum să supravieţuiască“. Zeci de şoferi protestează faţă de scumpirea RCA, pe Centurile Bucureşti şi Buzău
  2. Afacerile din comerţ au crescut cu peste 16% în primele şapte luni din acest an, dar au stagnat în iulie
  3. Disparităţile dintre regiunile ţării se vor adânci şi în 2017. Ce decalaje sunt între veniturile românilor

Adevarul.ro, Profit.ro

  1. Agenţia de turism Mareea, în insolvenţă, nu-şi poate onora obligaţiile către clienţi. ANAT preia o parte din cazuri. UPDATE: Replica patronului de la Mareea

Agerpres.ro

  1. ANAT: Numărul turiștilor de pe litoralul românesc, în creștere cu 12%, în sezonul estival 2016
  2. Achim Irimescu: Avem două amenințări foarte grave de maladii la porcine și ovine

Digi24.ro

  1. Roman Brașov, contract de milioane de euro cu Ministerul Apărării 

Ştiri de interes pentru mediul de afaceri şi IMM

Adevarul.ro

1.   „Transportatorii nu mai au cum să supravieţuiască“. Zeci de şoferi protestează faţă de scumpirea RCA, pe Centurile Bucureşti şi Buzău

Aproximativ 80 de şoferi de camioane, autobuze, microbuze, afiliaţi ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), dar şi conducători de autoturisme, protestează, luni dimineaţă, pe şoseaua de centură a oraşului Buzău faţă de scumpirea poliţelor RCA, traficul fiind îngreunat. De asemenea, şi pe Centura Capitalei se adună transportatori.

Transportatorii au anunţat că intenţionează să protesteze pe tot parcursul zilei de luni. Protestul transportatorilor a început luni dimineaţă, în jurul orei 8.00, şoferii deplasându-se cu viteză mică şi claxonând pe şoseaua de centură a municipiului Buzău.

Şi Centura Capitalei e aproape blocată Circulaţia rutieră este blocată, luni dimineaţă, pe Şoseaua de Centură a Capitalei, ca urmare a unui protest al transportatorilor, anunţă Centrul Infotrafic. Traficul rutier pe Şoseaua de Centură a Municipiului Bucureşti este blocat la intersecţia DN Centura Bucureştiului cu drumul care duce către Oraşul Popeşti Leordeni (DN4), din cauza unui grup de autovehicule care staţionează pe suprafaţa carosabilă, potrivit Infotrafic. Poliţiştii mai informează că traficul este înregunat între localităţile Mogoşoaia şi Otopeni, respectiv Tunari şi Otopeni, din cauza unei coloane de autocamioane care circulă cu viteză redusă, pe prima bandă, pe sensul către Otopeni.

Transportatorii nu-şi mai permit plata asigurării

Cei mai mulţi dintre protestatari de pe Centura Buzău sunt afiliaţi la FORT şi susţin că nu îşi mai permit să plătească asigurarea obligatorie. „Transportatorii nu mai au cum să supravieţuiască, nu avem ce face, suntem în situaţia să atragem atenţia guvernanţilor, institutiilor care consideră că ne pot ajuta să rezolăm problema, până în 2015, pentru un cap tractor, pentru un camion, preţul era în jur de 4.600-6.000 de lei. Acum ajung până la 30.000 de lei pentru un cap tractor“, a declarat Laurenţiu Banu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, filiala Buzău.

„Efectele acestei scumpiri sunt falimentul societăţilor de transport, mulţi şoferi vor rămâne pe drumuri, multe familii nu vor mai avea cu ce să se întreţină, nu mai avem posibilitatea să mergem în acest ritm cu creşterile exagerate la RCA. Suntem în pragul falimentului, închidem firmele şi plecăm din ţară, dacă nu rezolvăm nimic. Azi vom sta toată ziua pe centura Buzăului“, a mai spus Laurenţiu Banu.

Transportatorii au anunţat că vor protesta în fiecare primă zi lucrătoare a săptămânii, la nivel naţional, în semn de avertisment, urmând ca în 15 septembrie să organizeze un miting de amploare. “Protestatarii au autorizaţii din partea tuturor instituţiilor abilitate, mai multe echipaje de poliţie se află în zonă pentru ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii acceptabile”, a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al IPJ Buzău, comisarul Doiniţa Mihalache.

Potrivit sursei citate, automobiliştii care tranzitează municipiul Buzău au la dispoziţie două variante ocolitoare pentru a evita eventualele blocaje sau alte evenimente rutiere nedorite. 15 septembrie – miting în toate reşedinţele de judeţ Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizat din România (COTAR) a depus cerere de miting pentru data de 15 septembrie în  toate oraşele reşedinţă de judeţ. „Protestul va începe simultan, atât în Bucureşti, cât şi în celelalte oraşe, începând cu ora 9.00 AM. În această perioadă, în afara formelor de protest anunţate – respectiv faptul că în fiecare luni, pe liniile de centură, pe drumurile de trafic greu, între orele 10.00 şi 12.00, când circulăm cu viteză redusă – COTAR se delimitează de orice formă de protest aşa-zis «spontan»“, se arată într-un comunicat al Confederaţiei, transmis la sfârşitul săptămânii trecute.

Cum s-a scumpit RCA

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România  (UNTRR) a reamintit, într-un comunicat transmis vineri, că „în 2012 un RCA pentru un camion costa câteva sute de euro, iar tarifele au crescut la 1.000 de euro în 2014 şi la 3.500 de euro la final de 2015 şi, în pofida sesizărilor şi dialogului cu autorităţi şi asigurători, asigurarea RCA pentru camioane a ajuns să coste peste 22.000 de lei la clasa B0 după iulie 2016“.

„La taxiuri, asigurarea RCA a ajuns la 3.800 de lei pe an pentru un Logan! După alegeri, şi persoanele fizice vor plăti aceleaşi sume, dar ASF o sa le spună «plătiţi mai puţin ca oricând»“, a arătat UNTRR.

2.   Afacerile din comerţ au crescut cu peste 16% în primele şapte luni din acest an, dar au stagnat în iulie 

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul – principalul indicator pentru consumul populaţiei – a crescut în primele şapte luni din acest an comparativ cu perioada similară din 2015 cu 16,9% ca serie brută şi cu 16,3% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Avansul comerţului cu amânuntul din primele şapte luni a fost determinat, în principal, de creşterea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun  – 21,4% serie ajustată şi a celor de produse nealimentare – 15,2%. Comerţul de carburanţi a crescut cu 11,1% în primele şapte luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă din 2015.   

Cifra de afaceri din comerţ a stagnat în iulie, ca serie ajustată, comparativ cu luna precedentă, şi a crescut cu 13,8% faţă de aceeaşi lună din 2015. Stagnarea vânzărilor din comerţ a fost determinată de creşteri firave ale vânzărilor de produse nealimentare şi carburanţi şi de scăderea cu 0,2% a vânzărilor de produse alimentare, în urma eliminării efectului privind reducerea TVA la alimente.    

„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iulie 2016, comparativ cu luna  precedentă a rămas la acelaşi nivel. Creşteri au înregistrat: comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%) şi vânzările de  produse nealimentare (+0,7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%“, se arată în comunicatul INS. 

3.   Disparităţile dintre regiunile ţării se vor adânci şi în 2017. Ce decalaje sunt între veniturile românilor 

Produsul Intern Brut pe cap de locuitor în regiunile bogate va creşte mai mult decât cel din zonele cu risc de sărăcie, iar salariile mari vor creşte mai mult decât cele mici, arată estimările oficiale.

Cei mai importanţi indicatori de paritate socială – Produsul Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor şi câştigul salarial – se vor situa şi în 2017 peste medie în regiunile bogate, respectiv sub medie în zonele sărace, reiese din datele Comisiei Naţionale de Prognoză.

Două regiuni se situează mai sus de media naţională a PIB pe cap de locuitor: Bucureşti-Ilfov (cu 232,5%) şi Vest (cu 104,6%). La polul opus, trei regiuni au un PIB/locuitor mai mic decât media naţională: Nord-Est Moldova (62,1%), Sud-Vest Oltenia (74,5%) şi Sud Muntenia (77,7%).

Maximul, de trei ori mai mare decât minimul Potrivit ultimelor estimări ale Guvernului (anunţate la recenta rectificare bugetară), PIB-ul anului 2016 va fi de 757,03 miliarde de lei, ceea ce înseamnă o medie naţională a PIB/locuitor de 38.233 de lei. Astfel că maximul PIB/locuitor se regăseşte în Bucureşti-Ilfov (88.891 de lei), iar minimele – în Moldova (23.742 de lei) şi Oltenia (28.483 de lei).

Acest decalaj, în care maximul e de peste trei ori mai mare decât minimele, se va menţine şi chiar va creşte uşor în 2017, arată prognozele oficiale.

În ceea ce priveşte câştigul salarial, doar regiunea Bucureşti-Ilfov are valori peste medie (141,5%), celelalte regiuni consemnând între 84,6% din această medie (Nord-Est Moldova) şi 95% (Vest). În 2017, potrivit Comisiei de Prognoză, Bucureştiul va urca la 142,1% din media câştigului salarial şi Vestul – la 95,1%, în timp ce în Moldova se va coborî la 84,2% din media naţională. Ultima raportare – anunţată de Institutul Naţional de Statistică – arată un salariu mediu net de 2.078 de lei lunar în iunie 2016. Asta înseamnă un maxim de 2.940 de lei, ca medie în Bucureşti, faţă de un minim de 1.757 de lei, ca medie în Moldova, decalaj care, iată, este prognozat să crească în 2017.

Cauzele decalajelor au rămas neschimbate

Guvernul realizează încă din anii ’90 studii şi strategii privind disparitatea dintre regiunile ţării, dar cauzele identificate în acea perioadă nu s-au schimbat până în prezent. Spre exemplu, localizarea şi amploarea investiţiilor (străine, dar şi autohtone) a favorizat mai mult jumătatea vestică a ţării, iar infrastructura s-a dezvoltat mai mult în jumătatea de sud a ţării decât în cea de nord. Rezultatul: regiunea Vest a beneficiat şi de investiţii (străine şi autohtone), dar şi de o dezvoltare a infrastructurii, mult superioare restului ţării, în timp ce în Nord-Est aproape că nu au venit nici investitorii, nici dezvoltările de infrastructură. Iar consecinţele acestor evoluţii se văd în statisticile de azi şi, mai rău, în prognozele referitoare la viitorul apropiat.

Prăpastie între urban şi rural

Un alt fel de decalaj este întâlnit şi între zonele urbane şi mediul rural.

„Deşi România are o reţea urbană densă, multe centre urbane putând reprezenta potenţiali poli de creştere economică la nivel regional, există puţine legături economice între centrele urbane şi zonele înconjurătoare, deoarece modul lor de dezvoltare a fost conceput independent unul de altul. De asemenea, sistemul de transport  urban nu este totdeauna propice întăririi  relaţiilor şi contactelor dintre judeţe“, se arată într-un studiu al Ministerului Finanţelor.

Ca rezultat, nici astăzi nu se poate spune că există o piaţă regională a forţei de muncă, ceea ce explică de ce un şoc pe piaţa muncii într-un oraş monoindustrial a condus deseori la migraţia forţei de muncă spre zonele rurale din acelaşi judeţ, unde desfăşoară o activitate de subzistenţă în ferme, sau spre Bucureşti. „Migraţia spre alte centre urbane, de nivel superior, în cadrul aceleiaşi regiuni a fost mult mai mică“, mai arată documentul citat.

 Adevarul.ro, Profit.ro

4.   Agenţia de turism Mareea, în insolvenţă, nu-şi poate onora obligaţiile către clienţi. ANAT preia o parte din cazuri. UPDATE: Replica patronului de la Mareea

„Turoperatori membri ANAT preiau o parte din turiştii faţă de care Mareea nu îşi mai poate onora angajamentele asumate“, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism – ANAT.

Turoperatori membri ANAT, reprezentanţii ai Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele plătite anterior pentru luna septembrie“, arată Asociaţia.

UPDATE

Ce spune patronul Mareea Patronul agenţiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sâmbătă, pentru Profit.ro, că a luat decizia să ceară intrarea în insolvenţă a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia. El a promis că nici un turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii daţi şi concediul neefectuat.

„Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa – n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală“, se arată într-o declaraţie de presă a departamentului de comunicare şi marketing al Mareea.

Contactat de Profit.ro, patronul Marius Usturoiu a declarat că, în acest moment, câteva zeci de turişti cu rezervări efectuate prin Mareea s-au confruntat cu probleme, însă au fost redirecţionaţi către alte destinaţii. „Până astăzi n-a rămas nici un turist fără vacanţă, toţi au fost rerutaţi, relocaţi, acolo unde au fost situaţii să nu mai putem să achităm, s-au dat variante alternative. Pentru zilele următoare, pentru turiştii care urmează să-şi efectueze vacanţele, vom încerca, împreună cu ceilalţi touroperatori şi cu partenerii hotelieri, să găsim variante, opţiuni, astfel încât să nu rămână fără vacanţe. N-o să-şi piardă nimeni vacanţa. Suntem în comunicare cu fiecare turist care urmează să-şi facă vacanţa prin agenţia noastră şi le oferim variante alternative, împreună cu partenerii noştri“, a declarat Marius Usturoiu, pentru Profit.ro, precizând că este vorba de câteva sute de turişti cărora le încep rezervările în perioada următoare.

„Eu am ţinut legătura şi cu Anca Nedea (preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism – n.r.), şi cu patronatul ANAT, cu toţi, suntem în contact“, a precizat proprietarul agenţiei de turism Mareea.

Usturoiu a menţionat că a depus vineri la tribunal cererea de intrare în insolvenţă a agenţiei. „Am luat această decizie din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia.

A fost un an foarte prost, cu grad de încărcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garanţie, şi din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit să diminuăm volumul pe această componentă. Şi anul trecut am avut probleme cu charterele pe Grecia, când timp de o lună s-a blocat destinaţia. În plus, am fost foarte presaţi pentru a face plăţi în avans“, a explicat patronul Mareea.

Potrivit lui Usturoiu, se vrea reorganizarea companiei şi deblocarea cash-flow-ului, în vederea continuării activităţii. El a arătat că se află în discuţii cu mai multe bănci pentru obţinerea de credite, dar şi cu potenţiali investitori care să vină cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, în schimbul preluării unei participaţii sau efectuării unei fuziuni.

„Luăm în calcul absolut toate variantele care ne-ar permite să finalizăm cât mai rapid procesul de reorganizare“, a spus Usturoiu, fără să ofere alte detalii. Ce soluţii oferă ANAT O parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

„În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăşească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile.

ANAT se bucură şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti“, a declarat Alin Burcea, preşedintele ANAT.

ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înfiinţată în această dimineaţă de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Banii se pot recupera în limita a 50.000 de dolari Turoperatorul Mareea şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi a anunţat că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă.

 Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari. „În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi.

O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor“, a mai spus Alin Burcea. Ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii.

„Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit“, a precizat preşedintele ANAT.

Replica Autorităţii Naţionale pentru Turism Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) menţionează, într-un comunicat, că o echipă aparţinând Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism investighează speţa încă de săptămâna trecută, acţiunea debutând în urma a patru reclamaţii venite pe adresa ANT.

„Controlul s-a desfăşurat în perioada 26.08.2016 – 3.09.2016.

În urma acţiunii de verificare au fost aplicate sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, pentru prezentarea informaţiilor nereale în oferte, dar şi pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancţiunea pecuniară în valoare de 14.000 de lei, a mai fost aplicată şi sancţiunea complementară de retragere a licenţei“, arată ANT. Peste 1.000 de turişti păgubiţi ANT mai precizează că astăzi, 3 septembrie 2016, reprezentanţii Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism din cadrul ANT „au stabilit că sunt aproape 1.100 de turişti păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 de euro, din care sume restrante către furnizori (la ora actuală) – 285.000 de euro“. „În completarea celor enunţate mai sus, menţionăm faptul că reprezentanţii agenţiei de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România – ANAT, dar şi cu alte agenţii de turism, pentru găsirea unor soluţii pertinente pentru clienţii păgubiţi“, a mai comunicat ANT.

Agerpres.ro

5.   ANAT: Numărul turiștilor de pe litoralul românesc, în creștere cu 12%, în sezonul estival 2016

Litoralul a atras în sezonul 2016 cu până la 12% mai mulți turiști, pe de o parte datorită investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, măririi plajelor, iar pe de altă parte în urma conjuncturii internaționale, care a determinat un număr mai mare de români să își petreacă vacanțele în destinații interne.

Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea vizând atât sejururile, în medie, de patru zile, cât și weekend-urile, se arată într-un comunicat al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, remis luni AGERPRES.

În sezonul 2016, se constată o creștere a ofertei pentru vacanțe all inclusive, disponibile în cazul a 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral, dar și a cererii din partea turiștilor pentru acest tip de servicii. Stațiunile din sudul litoralului, care și-au îmbunătățit oferta hotelieră cu unități de patru stele, au fost preferatele turiștilor și în acest sezon.

Per ansamblu, creșterea valorică estimată pentru întreg sezonul, în comparație cu vara trecută, e de aproximativ 18%.

‘În urma întâlnirilor de final de sezon, pe care conducerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism le-a avut zilele acestea cu mai mulți hotelieri de pe litoral, constatăm că sezonul 2016 a fost mai bun decât ne-am așteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8-12% față de vara trecută, din informațiile noastre’, a spus Alin Burcea, președintele ANAT.

Conducerea ANAT, împreună cu mai multe agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, și hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora, Neptun, Olimp și Mamaia, au analizat rezultatele sezonului 2016 și au discutat modalități de colaborare, în favoarea turiștilor, pentru anul următor.

Prioritatea pentru sezonul 2017 este creșterea vânzărilor de vacanțe pe litoral, implicit a gradului de ocupare pentru lunile mai, iunie și septembrie.

“Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent, și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor. Avem însă nevoie de susținerea autorităților locale, care să realizeze investiții în înfrumusețarea stațiunilor, și de a autorităților centrale, care să susțină programele propuse de ANAT pentru atragerea turiștilor pe litoral”, precizează Alin Burcea.

ANAT are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual, și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

6.   Achim Irimescu: Avem două amenințări foarte grave de maladii la porcine și ovine

Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a declarat sâmbătă, la Pericei, că România se confruntă în prezent cu două amenințări foarte grave în ceea ce privește posibilitatea pătrunderii din țările vecine a unor maladii la porcine și bovine, boli ce ar produce o adevărată catastrofă economică în țara noastră.

“La nord, în Ucraina, avem pesta porcină africană prezentă și în alte state membre în care a fost această pestă s-au înregistrat daune de sute de milioane de euro, deci ar fi o catastrofă economică pătrunderea acestei maladii în România și, respectiv, în Ungaria. La sud avem dermatoza nodulară bovină, care, discutam cu doamna ministru din Bulgaria, în urma vaccinului se pare că a fost stabilizată, dar trebuie să ne asigurăm că nu pătrunde și în cele două state, în România și Ungaria”, a precizat Achim Irimescu, prezent sâmbătă, la Pericei, pentru o întâlnire cu omologul său maghiar, Fazekas Sandor.

Ministru Agriculturii a adăugat că a discutat cu Fazekas Sandor despre o colaborare mai intensă pe partea serviciilor veterinare.

“Am stabilit cu domnul ministru Fazekas ca să avem o colaborare mai intensă, mai ales pe partea serviciilor veterinare, pentru că uitați, avem două amenințări foarte grave”, a subliniat sursa citată.

Achim Irimescu a adăugat că în 8-9 septembrie va fi o reuniune la Sofia, cu participarea miniștrilor din zonă și a comisarului european pentru sănătate, Vytenis Andriukaitis, în care se vor discuta măsurile de preîntâmpinare a acestor maladii.

Digi24.ro

7.   Roman Brașov, contract de milioane de euro cu Ministerul Apărării

Fabrica Roman Braşov, aflată la limita supravieţurii din cauza datoriilor, ar putea renaşte. Gura de oxigen vine din contractul de peste două milioane de euro, semnat de fabrica de camioane de la Brașov cu Ministerul Apărării Naționale.

Contractul cu MApN a fost semnat luna trecută și are o valoare de 2,4 milioane de euro.

Acesta presupune livrarea a 23 de camioane militare de transport, echipate cu tracțiune 6×6 și motoare MAN.

Este cea mai consistentă comandă lansată de armată în ultimii cinci ani, pentru uzina de la Brașov.

În 2011, Roman Brașov a pierdut un contract similar, pentru livrarea de vehicule militare către Pentagon, iar în 2015, MApN a cumpărat 29 de camioane de la o companie italiană.

Print Friendly, PDF & Email